Breaking News

Pasyaratan Pikeun Ngaikhwankeun



ﺒﺴـــﻤ ﺍﷲ ﺍﻠﺮﺤﻤﻦ ﺍﻠﺮﺤﻴﻢ

ﻄﻠﺐ ﺍﻠﻌﻠﻢ ﻓﺮﻴـﻀـﺔ ﻋـﻠﻰ ﻜﻞ ﻤﺴﻠﻤ ﻮﻤﺴﻠﻤﺔ ﻤﻦﺍﻠﻤﻬـﺪﺍﻠﻰﺍﻠﻠﺤﺪ
Thalabul Ilmi Fharidatun A’la Kulli Muslimin wal Muslimat Minal Mahdi I’lallahdi
“Nyiar Elmu teh eta wajib ka satiap jalma Islam lalaki jeung Islam awewe ti mimiti aya dina aisan nepi ka dikubur (maot). (H.R. Bukhari wal Jama’ah)

Dawuhan Rasulullah SAW :
ﺍﻠﻌـﻠﻢﻋـﻠﻤﺎﻦ؛ ﻋـﻠﻢ ﻓﻰﺍﻠـﻘـﻠﺐ ﻓـﺰﺍﻚﺍﻠـﻌـﻠﻢﺍﻠﻧﺎﻓـﻊ، ﻮﻋـﻠﻢﻋﻠﻰﺍﻠﻠﺴـﺎﻦ ﻓـﺯﺍﻚ ﺤـﺠـﺔ ﻋـﻠﻰ ﺍﺒـﻦ ﺍﺪ ﻢ
Al-Ilmu Aliman : Ilmun Fii Qalbi Fazaaka Ilmunnaafi, Wa Ilmun Alal’lisaani Fazaaka Hujjattun A’la Abni Adam

Anu hartosna : “Ari elmu teh aya dua rupa :
  1. Elmu dijero ati, saestuna eta teh elmu-elmu anu berguna.
  2. Jeung elmu anu ayana dina ucapan, tapi eta mah ngan saukur jadi hujah pikeun turunan bangsa Adam (ngan sakadar ngaramekeun dunya wungkul).

Dawuhan Rasulullah SAW :
ﻠـﻠـﻌﺎ ﻟﻢ ﺜـﻼ ﺜـﺔﻋـﻟـﻮﻢﻋﻠﻢ ﻇﺎﻫـﺮﻴـﺒـﺬ ﻠﻪﻻﺀﻫﻞﺍﻠﻇﺎﻫـﺮﻭﻋـﻠﻢ ﺒـﺎﻄﻦﻻﻴـﻧﺒﻐﻰﺍﻆﻬﺎﺮﻩﺍﻻﻻﻫـﻠﻪ ﻭﻋـﻠﻢ ﺒـﻴـﻧﻪ ﻭﺒـﻴـﻦ ﺍﷲﻻ ﻴـﻇﻬـﺮﻩﻻﺀ ﺤﺪ
LIL ALMI SALASATU ULUUMIN ILMUN DHOHIRUN YUBDILUHU LI AHLI DHOHIRI WA ILMU BATHIN LAYAN BAGI I’DHARUHU ILLA LI A’HLIHI WA ILMUN BAINAHU WABAYINALLAHI LAYUDHIRUHU LI A’HADIN
 
Elmu kabagi pada 3 (tilu) macam, nyaeta :
  1. Elmu Lahir,  nyaeta ilmu teh disampaikeun ka balarea secara umum. ~ elmu Umum.
  2. Elmu Bathin,  nyaeta elmu nu teu sakuduna disampaikeun secara luas kecuali ka/ku ahlina (nu boga minat pikeun mempelajarina) ~ elmu Khusus.
  3. Elmu antarana Jeung Allah, nyaeta elmu nu teu salayakna disampaikeun ka sing saha wae oge. (elmu Khusus bil Khusus pikeun dirina sorangan), maksudna : Sagala hal anu nyangkut peristiwa/kajadian anu dialaman nyaeta kaayaan nu bersifat pribadi/individual nu dikehendaki ku Allah, berfungsi sebagai suatu “Rahasiah tersembunyi” mung ukur dikanyahokeun antara diri pribadina sareng Allah SWT, terus lamun urang nyebarkan elmu rahasiah ketuhanan eta, pikeun disampaikan secara meluas ka umum, loba kamungkinan bakal ngadatangkeun fitnah, tuduhan-tuduhan negatif, atau bisa nimbulkan parasaan ujub (ngarasa dirina hebat), nu akibatna bisa ngancurkeun kana nilai-nilai elmu pamanggihna.

Jadi nurutkeun hal eta diluhur, hal ieu didasarkeun kana Hadist Rasulullah anu unggeulna “ALA QADRI UQULLIHIM” (Sapanjang ukuran akal maranehna anu nuntut).

Anu dimaksud tina kalimah diluhur eta, nyaeta nu geus nyampai kana syarat-syarat tertentu :
  1. Geus mapan tina Syariat jeung thoriqatna.
  2. Kudu geus manjing umur antawis umur 40 Tahun ka luhur, sabab usia eta tos dianggap stabil.
  3.  Teu loba ka iket jeung urusan dunia.

Ku kituna tilu syarat eta bakal leuwih mencapai tujuan.

Adapun pendapat lain bahwa pengertian Ala Qadri ‘Uqulihim itu ialah :
  • Ada minat yang kuat untuk menuntut ilmu,
  • Sudah memahami secara keseluruhan pokok-pokok ajaran islam/iman, dan
  • Usia dewasa dan memiliki kecerdasan yang memadai untuk memahami hal-hal yang ghaib.
Syarat yang pertama bila seseorang yang hendak menuntut Ilmu, memiliki minat/keinginan yang kuat yang bukan ikut-ikutan orang, bukan dibuat-buat, kegairahan yang tinggi, maka hal tersebut sudah merupakan Nur (Hidayah) dari Allah SWT. 

Syarat yang kedua, sebagai seorang yang sudah dewasa tentu mengerti dan melaksanakan shalat, puasa, ada pengertian tentang sifat dua puluh meskipun tidak rinci. Penyampaian ilmu tidak kepada anak-anak dibawah umur atau orang yang nyata-nyata memiliki ciri-ciri kebebalan. Mereka yang berusia dewasa, secara umum dapat diperkirakan mampu untuk memahami segala uraian yang diajarkan. Dengan tiga syarat tersebut, maka inilah yang dimaksudkan “Ahlinya”. Pendapat inilah umumnya yang berlaku dikalangan pengajian Tasawuf.

Tidak ada komentar