Breaking News

Selawat Fatih


الصّلاَةُ ْالفاتحِ
اَللَّهُمَّ صَلِّّ وَسَلِّمْ وَبَارِكْ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ الفَاتِحِ لِمَا أُغْلِقَ وَاْلخَاتِمِ لِمَا سَبَقَ وَالنَّاصِرِ اْلحَقِّ بِالْحَقِّ وَاْلهَادِي إِلَى صِرَاتِكَ اْلمُسْتَقِيْمِ صَلَّى الله ُعَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَعَلَى آلِهِ وَأَصْحَابِهِ حَقَّ قَدْرِهِ وَمِقْدَارِهِ ْالعَظِيْمِ 
Ya Alloh, limpahkanlah rahmat ta`dzim, salam sejahtera, dan keberkahan atas baginda kami Nabi Muhammad Saww. Pembuka sesuatu yang terkunci dan Penutup sesuatu yang terdahulu, dan Penolong Kebenaran dengan kebenaran, dan Penunjuk ke jalanMu yang lurus, Mudah-mudahan Alloh memberi rahmat kepadanya Saww. Dan salam sejahtera Alloh, dan kepada keluarganya danpara sahabatnya, dengan haq kedudukannya serta kadarnya yang terbesar.

Selawat ini disusun oleh al-'Arif al-Kabir Sayyid Muhammad Syamsuddin ibn Abil Hasan al Bakri. Dianjurkan baca Shalawat al-Fatih 7x pada pagi hari dan 7x pada sore hari menjelang malam, dan ditambah zikir Hasbunallah wa ni'mal Wakiil 100x setiap hari. Insya Allah semua beban akan menjadi ringan, dan yang sempit menjadi lapang, yang sulit akan menjadi mudah, dan masalah kita akan selesai, insya Allah.

Boleh dibaca oleh semua orang, namun dengan pengijazahan adalah lebih barakah.

Tidak ada komentar